Ny bollhall?

Jag har egentligen inte tagit ställning i frågan till om Vilhemina behöver en ny sporthall eller en rejäl uppfräschning av den gamla eller om det helt enkelt inte finns pengar till någon renovering men...visst blir man fundersam när man ser den här filmen:



Det ser ut lite grann som man tänker sig att det ser ut i någon gammal Sovjetstad...
Där ska alltså elever duscha och byta om och lärare lyckas arbeta. Finns någon en eller annan fuktskada och lite mögel där.

Tycker faktiskt lite synd om eleverna och mina kollegor.

Kommentarer
Postat av: Monica

Ser ut så där på många ställen i vårt avlånga land kan jag tänka mig. Även i de skolor jag gått. Man har i storhetsvansinnes-tider byggt men sedan inte lagt pengar på renovering/underhåll. Sedan är det på ngt underligt vis alltid lättare att få lös pengar till att bygga nytt och fräscht igen utan tanke på att det också behövs renovering/underhåll av det så småningom. Märkligt beteende tycker jag.

2009-10-07 @ 07:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0