Boktips

Tipsar om en bok som jag läste redan i påskas (ett bokreafynd) men som jag inte tror att jag nämnt tidigare. En hjärtformad ask av Joe Hill är en tvättäkta skräckroman som verkligen skrämde mig. När jag först började läsa den var jag tvungen att sluta och ta ett litet uppehåll några dagar för jag tyckte att det var lite för tomt och mörkt i lägenheten. Därför läste jag ut den när jag var i familjens stuga över påsken och hade folk runtomkring mig.


Judas Coyne är en avdankad men berömd death metal-sångare som samlar på morbida och ockulta föremål. När hans assistent hittar ett spöke till försäljning på Internet nappar Judas direkt. Några dagar senare anländer en kostym i en svart hjärtformad ask som tillhör spöket, Craddock McDermott. Craddock är ute efter hämnd visar det sig, eftersom hans styvdotter Anna blivit dumpad av Judas och senare hittats död i badkaret med avskurna handleder.

Bonusfakta: Joe Hill är en pseudonym för Joseph Hillstrom King och hans far är den berömde skräckförfattaren Stephen King.


Kommentarer
Postat av: sannamamma

Och boken kan varmt rekommenderas även av mig.

2009-09-04 @ 22:41:36
Postat av: nicke

Joe Hill, född Joel Emmanuel Hägglund född 7 oktober 1879 i Gävle, Gävleborgs län, avrättad 19 november 1915 i Salt Lake City, Utah, USA, Joe Hill räknas som en av 1900-talets mest inflytelserika amerikanska protestsångare



Det finns alltså fler Joe Hill =)

2010-04-26 @ 22:28:57
URL: http://luffarnas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0