Har haft en riktigt bra dag

Idag har jag fått skratta väldigt mycket!
Tyvärr var fyra av nio elever borta så de missade glada fröken som (trots vissa elevers försök och stök) inte blev arg utan lyckades hålla humöret jämt.

Hm...det kanske låter som att jag ägnar alla dagar till att sura och skälla på mina elever men det gör jag inte och jag tror inte mina elever upplever det som så heller men nog blir det att man får markera och bita ifrån ibland. 

På morgonen satte vi oss i matsalen och lyssnade ungefär en halvtimme på rektor, polis, kurator och skolsköterskor som höll i lite information till de nya sjuorna och sedan satt vi i klassrummet och pratade om vad som sagts. Efter det blev det en mattetimme och efter lunch spelade vi spel en hel timme.

Sen när jag sitter själv nere i klassrummet och ska rätta matteböcker dimper det in 5-6 svenska elever som säger:
- Vi ska vara här?
- Eh, va? svarar jag.
- Jo, vi ska va här.
- Vem är det?
-Vad heter han?
- Var är hon?
-Va betyder de?
- Ja, alltså...eh. Så säger man, han är därifrån, hon är borta, han är sjuk. Eh, ska ni vara här nu?

Och sen kommer deras lärare och säger:
- Nu går vi in till rätt klassrum. 

Hahahaha! Så charmiga de är alla ungdomarna!

Kommentarer
Postat av: TereseErica

Jättefin blogg! =)

2009-09-03 @ 14:18:12
URL: http://tereseerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0