Helgens "festligheter"

I lördags slog vi på stort och for på fest! Känns som det var länge sen man var på en redig hemmafest som inte var middag och en flaska vin. Jag hade hur trevligt som helst och snackade en massa goja med Maggie och Jannice. Vi drog oss bland annat till minnes en del historier från studentiden som jag inte kommer att dra på bloggen...

Vid halv 12tiden bestämde vi oss för att fara ut och vi kom överens om att spana in vad som hände på Scharinska. Sagt och gjort så tog vi taxi dit. Där var det trevligt till att börja med, även om jag kände mig lite som en pensionär som klagade på den sjukt höga ljudnivån, men rätt vad det var så blev det väldigt otrevligt.

Jag och Jörgen står i närheten av bardisken. Bredvid oss står ett annat, för oss okänt par (eller par och par, det var en tjej och en kille som stod och snackade). Helt plötsligt kommer en annan kille och stegar fram till det andra paret och drämmer en ölflaska rakt i skallen på den andre killen! Öl och glassplitter flyger lite överallt och det mesta av det hamnar på mig. Alla i närheten blir helt chockade och vi står bara och gapar medan killen med flaskan drar iväg därifrån. Otroligt nog så däckade inte killen som fick flaskan i huvudet men det började blöda ifrån ansiktet på honom. Själv står jag där och vet inte riktigt hur jag ska reagera när ölet rinner ner för sidan på mig och jag hittar glassplitter i håret, vänsterörat och tom i munnen. Först blev jag helt ärligt rätt rädd för det var så sjukt obehagligt. Klart man sett gruff och bråk på krogen förrut men då är det mest killar som står och knuffar varann. Att helt sonika, utan förvarning eller nåt, stega fram till någon och drämma till den med en flaska kändes helt surrealistiskt. 

Hur slutade det då? Ja, killen med flaska försvann illa kvickt innan någon hann ta fast honom. Killen som blev slagen fick nog åka in på akuten och jag torkade bort ölen och splittret och skulle inte gå hem för det skulle inte få förstöra min kväll. Vi var dock inte kvar så länge utan såg Bombettes spelning (riktigt bra) och sen blev det en rejäl dusch innan jag la mig för natten.

Tror jag ska hålla mig till middagar och en flaska vin... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0