Just nu

visar Svt filmen Brokeback Mountain. Jag såg den när den kom på bio och det var delvis för att man var nyfiken på själva storyn (homosexuella cowboys kändes ju spännande) men också för att den helt enkelt verkade bra.

Jag blev knockad! Det är en så otroligt vacker kärlekshistoria som verkligen griper tag i en. Man lider verkligen med dem och deras omöjliga, olyckliga kärlek och tårarna flödade för mig på slutet.

Historien är gripande, fotot fantastiskt, skådespelarna är så övertygande äkta i sina roller och musiken är kanon. Dessutom har jag, efter att ha sett filmen, även läst novellen som manuset bygger på. Novellen är minst lika bra (det är inte mycket i filmen som skiljer sig från den) som filmen och ni kan läsa den i Annie Proiuxs Berättelser från vidderna.



Filmen visar verkligen att kön inte behöver ha någon som helst betydelse när det gäller kärlek. Den berättar också hur svårt kärlek kan vara och hur ont den kan göra men även vilken drivkraft det är i våra liv. En fantastisk kärlekshistoria helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0