Stora taberaset på Strandvägen

Nu är kalasandet slut för i helgen. Vi, dvs jag, Jörgen och Kicki besökte två familjer som firade Eid al-Fitr idag. Jämarns vad mycket god mat vi fick smaka.

Olika sorters "risröror", två grytor med lamm, två olika sorters kycklingklubbor, någon slags potatis-ägg-nötkött blandning (det låter väldigt konstigt men var riktigt gott) och munkliknande efterrätt var en del av sakerna vi bjöds på. Sen for vi över till nästa familj och där fanns det mer ris, kyckling, sambosas, croissanter och hembakta kanelbullar!

Jag var så klart tvungen att ta ett kort på alla godsaker (har några fler kort men vill inte lägga ut dem då jag inte vet om alla tycker det är ok).

Det längst till vänster på bilden (trekanterna) är sambosas. Riktigt smarriga friterade knyten med potatis, lök och chilifylllning som jag kan äta hur många som helst av. Har faktiskt tigt till mig receptet av eleverna men ej tagit mig för att göra dem hemma än.

Mmmm...det är nästan så jag börjar blir hungrig igen...

Tack alla underbara elever för att vi fick hälsa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0