Grinig, slö, tjock, lat och stressad...

Ja, det verkligen "lyser" om mig just nu. Är kanske världens mest tråkiga flickvän just nu som bara stressar runt över bilar, lägenheter och ekonomi.

Jag känner mig som en fågelhona som vill försöka fixa det perfekta boet men hur jag än letar och stretar så finns det inget som funkar. Istället för mjuka fågeldun i en mysig fågelholk känns det som jag har ett skatbo med kryp och rosentaggar.

Och sen pendlar jag mellan att vilja panikstressa iväg och att ta det lugnt. Eventuellt blir det inget Luleå och Luleåkalaset i helgen. Istället kanske Jörgen tar ett tåg ned till Stockholm för att köpa en bil och då blir jag nog kvar här hemma. Själv... Precis som nu under veckorna när han jobbar. Å ena sidan vore det sjukt skönt om han/vi kunde hitta en bil i Stockholmstrakten som kan köpas redan nu i helgen men å andra sidan hade jag verkligen sett fram emot en helg i Luleå. Träffa Jörgens familj, fika med Jessica, titta på lite marknad och några band. Blir till att avvakta och se vad som händer på fredag...

Logiskt sett så vet jag ju att det här egentligen bara är ytliga i-landsproblem som förr eller senare kommer att ordna sig. Herregud, allt går ju om man vill det! Det är bara lite svårt ibland att komma ihåg det.

Nu ska jag iaf försöka släpa och tvinga mig iväg till Iksu för att simma några längder. Iksukortet har ju varit extremt outnyttjat under sommaren så jag borde ta tag i det hela. Att röra på sig kanske får mig att känna mig lite mer tillfreds också!


Kommentarer
Postat av: SHOPPINGTIPS !

Min blogg innehåller en massa roliga saker


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0