Grönt är skönt!

Nu när vi (i stort sett) vet att vi får en större lägenhet så knyttet för eller senare kan få ett eget rum så börjar man ju fundera rätt mycket på hur det ska se ut...

Vi vet ju inte vem knyttet är än och jag är inte heller så överdrivet förtjust i alla superstereotypa, könsrollsfasta färger, mönster etc när det gäller kläder, inredning och leksaker för barn så det känns inte helt lätt med inredningen... Mycket är antingen blått och bilar eller knallrosa och blommor eller prinsesskronor men...njae. Någon typisk inredningsstil har jag/vi inte heller så det blir inte något "retro-rum" med sjuttitalsvibbar eller liknande heller.

Men grönt känns som en mer neutral men ändå pigg och fräsch färg att börja utgå ifrån och sen komplettera med det man sen tycker passar. Därför tänker jag mig lite sånt här som man sen kan skoja till.



Sen vet jag att jag vill ha pelarbordet och sittbänken, som en av mina underbara farbröder har gjort till mig, i bebisens rum. Bänken ska få sig några kuddar eller en lång dyna så den blir lite mjukare och pelarbordet ska nog få prydas av duken mor virkat och min coola draklampa. Spjälsängen på bilden har vi redan då vi fått den av en av Jörgens systrar men vi ska måla den vit. Någon form av byrå eller garderob för extra förvaring kommer också att behövas för jag tror inte det fanns så många garderober i lägenheten.

Känner redan hur det rycker i shoppingnerven vid tanken på knyttets ankomst och den nya lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0