Nytt home sweet home!

När jag flyttade ihop med Jörgen i november -09 svor jag och klämde ur mig något om att inte flytta igen på en himlarns lång tid men det var ju innan man visste att vi skulle bli fler än två och en liten katt...

Ju längre graviditeten går desto mer stressad har jag varit över att jag skulle vilja byta till något större. Självklart funkar 53kvm även med en liten bebis men två trappor upp, tvättstuga i källaren, ingen plats för barnvagnen i trapphuset och knappt i lägenheten samt inte en enda ledig garderobshylla känns helt enkelt inte så kul. Och jag både hoppas och tror på en hel del besök från Vilhelmina och Luleå och då skulle det inte vara helt fel med mer utrymme! 

I flera månader har vi letat efter något att köpa men efter att bara ha varit med på två budgivningar och sett att utbudet under sommarmånaderna varit enormt knapert har vi samtidigt också letat efter en hyresrätt som skulle kunna funka. Och tro det eller ej! Vi har hittat en lägenhet som vi ska byta oss till! Inga dubbla hyror, ingen längre väntant på inflyttning och framförallt en ny och större lägenhet!

Papprena är underskrivna och inskickade så nu beror inflyttningsdatum på Lerstenen och Bostadens handläggningstider. Antingen blir det om redan två veckor eller så dröjer det till månadsskiftet sept/okt men vilket som funkar för oss! 

Vart ska vi ta vägen då? Ja, hela cirka 100 meter bort! Vi blir Öbackabor med Statoil som närmaste granne. En 4a (!) på bottenvåningen med uteplats och klädkammare, badrum med badkar och allt ihop är ca 82 kvm!

Jag är så grymt jäkla nöjd!

(Även om jag med mitt försiktiga jag inte riktigt tror på det förrän vi väl flyttat in...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0