Val 2010

Inget retar gallfeber på mig så mycket som politik. Min största rädsla just nu är att Alliansen vinner valet och får fortsätta regera samtidigt som Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen. Värst vore såklart om Alliansen vinner med så liten marginal att de plötsligt får för sig att samarbeta med SD i vissa frågor.

Jag ifrågasätter starkt huruvida folk som röstar på SD verkligen satt sig in i vad deras politik i grund och botten står för. Vilket slags samhälle vill vi egentligen leva i? Ett där människor verkligen inte är lika värda? Där kultur, etnicitet, hudfärg, sexuell läggning och religion avgör om vi passar in i vad som är "svenskt"? Där man inte räknas som fullvärdig medborgare med lika rättigheter och skyldigheter om man som kvinna till exempel lever i ett förhållande med en annan kvinna? Eller där adoptioner från andra länder än de nordiska ska undvikas för att "underlätta kulturanpassning"? Precis som att barn genetiskt kodas till en viss kultur bara för att de råkar födas i ett visst land... Jimmie Åkesson och hans parti hävdar jämt och ständigt att de inte är främlingsfientliga utan bara Sverigevänliga men ett sånt Sverige som de vill ha är inte det land jag känner mig stolt över.

Sen läser man tidningarna och ser att Jan Björklund fortsätter med sina skol-utspel. Folkpartiet blir bara knepigare och knepigare... Ska föräldrar till bråkiga barn kunna tvingas att sitta med under skoldagen? Det låter ju som en lysande idé! Först ska man som lärare hantera ledsna, arga barn och ungdomar och sedan deras än mer förbannade föräldrar som inte alls vill vara där. Det blir ju säkert jättebra! Nej, håller med Lärarförbundets ordförande, risken är att det bara blir kontraproduktivt om man tvingar föräldrarna. Ökad föräldranärvaro i skolan är jättebra men då ska den vara frivillig för att ge positiva resultat!

Nej. Det blir till att rösta och hålla tummarna för att svenska folket den 19/9 ordnar ett regeringsskifte!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Bra skrivet! Jag läste nånstans att 2/3 av regeringen (om jag inte minns helt galet) skulle sätta sig emot att Sverigedemokraterna kom in i regeringen! Vi får väl hålla en tumme för det åtminstone!



Ha en bra dag!

2010-08-09 @ 16:56:31
URL: http://inva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0