Klumpfoten

Min visdomstand i nederkäken var enligt tandläkaren en "klumpfot" och "envis rackare". Men tandläkaren var envisare och efter att ha vickat, dragit, skurit, slitit och vridit fick han ut tanden. Så nu ska jag ladda upp med ibumetin och alvedon och tycka lite synd om mig själv. Gud vet hur folk överlevde sånt här innan man hade bedövning!

Kvällens planer och rackartanden.






Förra gången sparade jag inte tanden men fick då veta att tandfén kanske skulle ha kommit på besök så nu får vi minsann se om jag får en överraskning!

 


Kommentarer
Postat av: moa

Usch! Jag fick en inflammerad visdomstand. Låg en hel natt och försökte intala mig med att "förr i världen klarade dom ju sånt här galant" jag låg typ och grät av smärta, spottade,vred och vände mig. kl.7 när jag hörde mamma kliva upp gav jag upp coolheten. gick upp helt igensvälld och spott-läspade fram "Ring tandläkarn. Jag har ont"

När jag fick bedövningsspruta hos tandis såg jag Gud. Helt allvarligt.

2010-02-18 @ 00:07:07
URL: http://moalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0