Sushi-sug

Precis som rubriken på inlägget berättar så känner jag mig himla sugen på sushi. Helst skulle jag vilja sluka i mig lite lax och tonfisk men man ska ju undvika ej tillagad fisk och såväl färsk som frusen tonfisk (på burk är dock ok) när man är på tjocken. Men jag vet att den otroligt fina restaurangen Sagami i Umeå har en meny anpassad för gravida så jag måste nog passa på innan de tar semesterstängt.

Det är ju bara så himla fräscht och gott med sushi!



Men jag skulle inte dra det så långt som att säga att jag har några "cravings". Hittills så har ju min graviditet varit väldigt "symptomfri". Inget illamående, lindrig trötthet, inga cravings, inget konstigt luktsinne osv osv. Enda som man kanske har märkt av är ett lite mer irriterat temprament och ökad gråtmildhet men jag har alltid haft rätt lätt att bli tårögd när jag blir rörd och känslofull.

Jag får väl helt enkelt låtsas att jag har ett enormt sug efter sushi och motivera mitt restaurangslöseri med hormonerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0