Resa?

Jag och Jörgen har storgjort det och sparat pengar till en resa i flera månader. Nu har vi rätt ok reskassa men var och när ska vi resa?

Som lärare kan man inte direkt ta ledigt hur som helst, förutom att det inte är säkert att man överhuvudtaget får ledigt under terminen vill jag själv inte vara borta för länge från undervisningen. Det skapar en massa merarbete, man måste ordna vikarie, skriva vikarieplanering, räkna med att saker och ting inte blir riktigt som man tänkt när man är borta från lektionerna, ta igen allt man missat när man var borta och framförallt svider det REJÄLT i plånboken. Som ferieanställd lärare har jag förtroendearbetstid vilket innebär attt förutom det timmar jag gör på skolan ska jag även göra några timmar hemma i veckan. Det är därför jag har betalt under loven, jag har arbetat in dem. Men är jag ledig utan lön under terminen tappar jag inte bara lönen utan också lönen för förtroendetimmarna och det kostar...

Självklart kan jag åka på loven (även om man inte är ledig alla lov) men då är det också dyrare att åka. Nu hittade jag ändå en resa nu på sportlovet men självklart är det då så att Jörgen inte kan ta ledigt. Påsklovet lär han inte heller kunna ta ledigt och då är ändå tanken att vi ska vara i stugan. Då återstår alltså sommaren men jag kan inte låta bli att tycka att det är trist att åka utomlands då. På sommaren kan det ju faktiskt vara fint i Sverige!

Oj oj oj, vilket lyxproblem jag har!
Om inte Js bygge varit inne i ett hektiskt skede hade jag tvingat med honom till...Gambia!



MINST 30-35 grader och sol! Gud vad jag vill åka... Men skulle jag få för mig att åka utan Jörgen skulle han bli vansinnig....

Kommentarer
Postat av: Fia

Sv: Va go du är! Du har rätt i att man får hoppas att det är positiv värk.. Det kan det ju faktiskt vara om man har tur :)

2010-03-01 @ 21:21:36
URL: http://fiabergqvist.blogspirit.com/
Postat av: Jossan

Ni är alltid välkomna till Dubai :)

2010-03-01 @ 21:37:45
Postat av: mamma

Kanske jag ska fälja istället... Gambia låter mycket intressant och har du mamma med dig kan ju jörgen vara lugn... ler Kramar!

2010-03-01 @ 22:13:41
Postat av: Lillemor

Jossan: Dubai vore nog inte helt fel... Det är egentligen inte pengarna det sitter i just nu utan tid och ledighet...



Mamma: ja, men det är nog inte orolig han blir utan avundsjuk så jag får nog vackert vänta till han kan följa med... ;)

2010-03-02 @ 18:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0