Klassrumskatastrof!

Hela våren har jag inte haft ett riktigt klassrum att hålla till i. Istället har jag haft lektioner i en fritidsgårds lokaler vilket har fungerat men inte varit idealistikt. Jag får släpa allt material fram och tillbaka varje dag, flera gånger om dagen och kan inte dekorera eller göra fint där. Allt som eleverna gör måste jag också förvara i mitt arbetsrum för jag kan ju inte hänga upp något i "klassrummet". Vi, min kollega och jag, har dock blivit lovade nya lokaler till hösten. För förutom att jag inte har något klassrum är det alldeles för trångt i det som hon har. Vi behöver helt enkelt två klassrum som rymmer mellan 15-20 personer i varje rum där vi kan förvara våra saker utan att vara rädda för att det ska förstöras eller kastas.

Nu håller de på att bygga om för fullt och göra klart en övervåning där vi hållit till under vårterminen. Med följd att om det inte borras och spikas och lever om så man knappt kan tänka så regnar det in så fort det är dåligt väder... Igår morse fick jag kryssa mellan vattenfyllda hinkar och flytta runt hinkarna där det droppade och regnade in som mest. Ghaaaaaa!

Idag fick jag evakuera eleverna från "klassrummet" för det hade varit total översvämning igår kväll så nu får jag leta efter klassrum resten av terminen.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0