Inköpsfunderingar

Idag delbetalade och bokade jag barnvagnen på Barnens Hus. Vi hade kunnat få den några hundralappar billigare om vi köpt den på nätet (ny dvs, inte begagnad, då hade det ju såklart varit ännu billigare) men det kändes ändå lite bättre att köpa den på plats i stan.

Nu kan vi nämligen låta den stå på lagret på affären och bara ringa någon dag innan vi vill hämta ut den. Garantin börjar inte heller att gälla förrän vi hämtar den och vi får en tre månaders gratis försäkring på vagnen. Och skulle den gå sönder är det ju bara att åka med den till affären. Inte vänta på reservdelar eller liknande som ska skickas från en internetbutik.



Det blev en sån här Crescent Classic. En kombivagn med hårdlift, gummihjul och vändbart handtag.

Men nu när jag väl bestämt mig för barnvagn kändes allt så...verkligt. Och så gick man runt och funderade på allt annat som ska införskaffas.

* Åkpåse
* Babyskydd, och ska vi då hyra från Umestan eller ska man köpa en egen?
* Skötbord, skötbyrå eller enbart skötbädd?
* Kanske en babysitter
* Någon liten napp eller två
* Bärsele?
* Och så klart en massa annat "nödvändigt"

Fast mest av allt längtar jag tills att vi får flytta in i nya lägenheten, göra i ordning och "bo in oss" tills knyttet kommer.

Jag tror fortfarande inte att det är helt sant att jag och Jörgen ska få möta vårat alldeles egna underverk om sisådär åtta veckor.

 


Kommentarer
Postat av: Marie

När det kommer till bärande och selfunderingar och sånt så säg till så ska jag försöka hjälpa dig att hitta något. Lova mig att ni inte köper en babybjörnsele, snälla!

Kolla i min blogg i arkivet, mars 2009, där har jag någonstans skrivit ett inlägg ang bärandet.

Jag är ju stor sjal/och selälskare och sjalinformationsansvarig typ här på MVC i Vilhelmina :P

2010-09-09 @ 19:41:01
URL: http://maroschka.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Haha, ok, tack Marie! Jag ska komma ihåg att be dig om hjälp om/när vi vill fixa en bärsele. :)

2010-09-09 @ 20:40:43
Postat av: Anonym

Bra länk för krav/normer på barnprodukter

2010-09-10 @ 13:07:10
Postat av: Anonym

http://www.konsumentverket.se/sv/sakra-varor-tjanster/Barnsakerhet/Barnartiklar/Barselar/

2010-09-10 @ 13:07:40
Postat av: Anonym

Fler bra länkar till tester av barnprodukter

http://www.testfakta.se/Default.aspx?m=5826

2010-09-10 @ 13:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0