Lördagsshopping

Idag har vi hunnit med att storhandla, fixa fler flyttkartonger och besöka Babyproffsen och Barnens Hus.

Babyproffsen hade någon form av jubileum så där var det specialpris på lite olika varor. Därför slog vi till på en åkpåse som ska passa till de flesta barnvagnar och därmed också vår Crescent.



Det blev en Babytravel Polar i bävernylon med fleecefoder. Ord.pris var 695:- men idag fick man den för halva priset. Sen köpte vi ett litet bäddset på rea till spjälsängen också.

På Barnens Hus hade de också en "specialdag". Vi fick lite olika gratisprover från Libero, någon napp, exemplar av tidningen Vi föräldrar och passade på att hämta ut en gratis blöjhink och babybox. Jag stod även och funderade på hur man ska göra när det gäller babyskydd till bilen. Just idag hade de ett erbjudande på ett babyskydd från Brio. 1290:- för skydd och basdel , exakt likadant skydd kan man hyra av NTF också, då kostar det 600:- för nio månader.

Hur göra? Köpa helt nytt, hyra eller köpa begagnat på Blocket?



Kommentarer
Postat av: Kicki

bla bla bla... ;P

Du kommer bli som alla andra... fast det förstår jag! Njut och ha det bra! :D

2010-09-25 @ 21:13:55
Postat av: Marie

Vi har inte kollat utan det är helt egna gissningar och antagningar ;)

Jag bad om att få veta med Jakob och Olivia men dom vägrade stenhårt då men nu får jag höra att alla som frågat i Lycksele fått veta så det hade jag säkert också fått göra om jag frågat men jag hade gett upp den här gången :p

Men det blir ju som extra spännande sen, helst iom att vi har en av varje men jag är 93% säker på en brutta till.

Ang babyskydd så har jag själv kört på att hyra. Det är verkligen inte mer än dom där 9 månaderna dom sitter där i stort sett. Visst kan man ju ha den upp mot ett år men därikring har vi bytt till de stolarna vi har åt dom nu:

http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/8N95/LIOE/



Dom är ju tom från 6 månader och toppen iom att du går ha både bak och framlänges så användningstiden är lång.

Vi blev dock tvugna att köpa ett babyskydd till Trollet då bältet i dom jävla vlvobilarna inte nådde runt skyddet man får hyra så vi fick köpa en sån med bas men vi köpte på blocket då.

Förstår att du längtar, jag längtar också så det gör ont den här gången. Annars har jag varit rätt lugn och passat på och njutit men nu vill jag verkligen vara i mål och jag har för tusan ca 13-15 veckor kvar. Det ska bli intressant att se hur långt jag får gå den här gången, om jag tar mig över nyår. Ingen tror ju det iom att jag tidigare fått 3,5 och 2 veckor tisigt men rätt vad det är går man kanske över ;)

2010-09-25 @ 21:25:22
URL: http://maroschka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0