Topp 3 Discovery

Mycket hemmatid = mycket tvtittande. Och tack gode Gud för Discovery Channel. Många program kan vara dödligt tråkiga men de som är bra är riktigt bra. Mina personliga favoriter är:

1. Mythbusters. Ja, alla som tittar på det vet ju. Sjukt intressant, skoj och lärorikt!

2. Dirty Jobs. Mike Rowe reser runt och tester smutsiga, äckliga, illaluktande, ibland tom farliga jobb, och jag tycker att det är hur kul som helst. Jörgen har jättesvårt för Mike och tycker att han är överdriven men enligt mig är han skoj som tusan. Roligast hittills måste vara när han skulle samla in vattenormar och konstant blir biten. Ja, lite ondskefullt kanske att skratta åt någon som blir ormbiten men jag lovar, det är kul!

3. Extreme survival med Bear Grylls är ett program som jag älskar att hata. Framförallt pga Bear själv. SÅ självgod, irriterande och ja, jobbig. Men man kan ju inte låta bli att titta när han kryper in i kamelkadaver eller käkar de mest äckliga, slemmiga insekter och kryp och hela tiden framhåller hur extremt farligt allt han gör är. Även om han har ett helt kamerateam omkring sig hela tiden... 

Sen gillar jag ju Deadliest Catch också, men det känns ibland mer som en följetong, dvs man vill se avsnitten efter varann, de andra programmen är ju helt fristående avsnitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0