Inköpsfunderingar

Det börjar bli dags att införskaffa en overall till Elvis men hujedamig vilket urval det finns. I senaste numret av Vi Föräldrar finns det ju ett test men jag vet inte om jag blev klokare av det...

Bäst i test blev Reima men jag pallar inte tanken på att den kostar 1795:-. Ja, ni läste rätt, etttusensjuhundranittiofem kronor! Men, värt att notera, Kappahls overall Kaxs för mindre än halva Reimapriset (699:-) är i stort sett lika bra. Andra overaller med bra resultat var PoP skaloverall, en overall från Abeko, Brands 4 kids och Didriksons Kilimanjaro. 

Sen är det ju också så att ska vi punga ut med ca tusen kronor för en overall så ska den ju, självklart, vara riktigt bra men också grann att titta på. Jag vill INTE ha något grisrosa med hjärtan eller (Gud förbjude, Hello Kitty) på. Så länge Elvira inte har något att säga till om blir det jag som bestämmer. Katter och ryschpysch får hon när hon KANSKE den dagen hon kastar sig på affärsgolvet och vägrar gå utan plagget i fråga...

Så det lutar åt:
   
Abeko Noel 1199:-

kilimanjaro coverall 503328 007
Didriksons Kilimanjaro 1000:-


Kappahl Kaxs (men jag gillar den inte riktigt) 699:-

Sen är kruxet att alla dessa säljs från stl 80 och uppåt men jag vet inte om det blir för stort. Är rädda att Elvira drunknar i overallen då men samtidigt ska hon ju kunna ha den tom mars ungefär så man vill ju inte köpa något som blir för litet...

Goda råd någon?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips kolla reima.com och overaller för 1 åringar de ligger kring 1000kr och är nog de bästa för barnen rymliga och förstärkta där det behövs.

2011-09-20 @ 13:39:20
Postat av: Anonym

Ärmslut som är tjocka gör att det är svårt att få handskarna att sitta kvar oavsett om du köper utanpåliggande handskar eller ej

2011-09-20 @ 13:41:34
Postat av: Annelie

Ja overaller är inte lätta att köpa. Jag har haft pop och varit nöjd, reima har varit kanonbra (kom över en för halva priset), didrikson var jag inte nöjd med men då hade jag stora killar som nötte sönder dem på en vinter och nu ska vi testa gneis :-). Men mitt tips är att sålänge de inte sliter på kläderna så mycket så ska man satsa på varmt och torrt eftersom de ändå kommer att ha svårt att röra sig så mycket. Ett tips till, kolla på vårkanten då de rear ut :-)

2011-09-20 @ 14:05:32
Postat av: Anonym

Hej! Vi har haft overaller från Kappahl, Lindex, Didrikssons, Ica maxi och några fler ställen och de flesta har fyllt sin funktion. Ärmslut med mudd är bra för då går det lätt att dra upp handskarna eller ha dom innanför för då är dom svårare att dra av för barnen. Håller också snön ute. Overaller med "halkig" insida är lätta att ta på och av och lätta att ha fleece under på kalla dagar. Fundera på när ni kommer att använda den mest. Till små barn behöver man ingen superoverall då dom inte är ute i snön på samma sätt som större. Och sen när det är för kallt är man ju sällan ute. Hur knäppt det än kan låta har vi varit supernöjda med de vi köpt på Ica maxi!



Rosis

2011-09-20 @ 22:00:44
Postat av: Mia

Då overallerna e rätt så dyra å det i stort sett blir en ny stl varje säsong så skulle jag satsa på att lösa en på tradera! Många e anv en säsong å i den åldern förekommer ju knappt en nötning.. du kan lösa en pop, didriksson el dyl för under halva inköps priset!

2011-09-21 @ 00:03:55
Postat av: Anna Sjögren

En bra sak att veta är att både Reima och Didriksons är väldigt stora i storleken. Min dotter blev 1år i juli och drunknar i både didriksons och reima i stl 80. För vår del blir det en Kaxs. Men som Mia säger rekomenderar även jag att köpa beg, men på blocket. På tradera trissas priset upp och blir oftast mycket dyrare än på Blocket. Lycka till!

2011-09-24 @ 19:24:07
Postat av: Anna Sjögren

En bra sak att veta är att både Reima och Didriksons är väldigt stora i storleken. Min dotter blev 1år i juli och drunknar i både didriksons och reima i stl 80. För vår del blir det en Kaxs. Men som Mia säger rekomenderar även jag att köpa beg, men på blocket. På tradera trissas priset upp och blir oftast mycket dyrare än på Blocket. Lycka till!

2011-09-24 @ 19:30:00
Postat av: Lillemor

Tack alla söta för råden! Tror att det blir en Kaxs för jag såg ju att de fanns i svart oxå och då blev de genast snyggare!

2011-09-29 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0