Balkongbekymmer

Jag och Jörgen for ut på Plantagen och Rusta igår. Har fått för mig att jag MÅSTE fixa till det lite mysig på balkongen men efter att ha gått två varv runt på Plantagen överväger jag starkt plastblommor...

Vi behöver hjälp! Vilka blommor är minst risk att jag lyckas mörda och vad ska man tänka på? Vi har sol i stort sett hela dagen på balkongen så jag fattar att blommorna måste vara soltåliga men mer då? Jag tänkte mig något sött i blå/lila/vitt medan Jörgen tänker kryddor som dill och gräslök. Så vi är inte riktigt överens.

Jag vill lägga ut sån där grön "matta" så det blir mysigt att gå men kan tänka mig att bara lägga den på halva balkongen och sen lämna golvet bart för att ställa ut någon stor, snygg kruka och ljuslykta där. Jörgen tror att mattan kommer att bli blöt och äcklig...

Hittade också ett fint litet svart bord på Ikea.se som man hänger på balkongen och kan fälla upp eller ihop (sparar plats vilket är ett plus) men det går såklart inte att köpa online och fanns inte inne varken i Happis eller Sundsvall.

Det enda jag vet just nu är att jag gärna vill köpa en blomlåda och tre krukor som jag sett på Lagerhaus men än har (gissa vem) inte blivit helt övertygad. Hm....What to do, what to do?

Kommentarer
Postat av: Ramona

What to do?! Gör slut el köp krukan ändå! ;p (f´låt jörgen)

2009-07-02 @ 20:54:52
Postat av: Moa

Du kan ju fixa till en liten bänk med förvaring inuti. Typ en låg bänk med dyna ovanpå och med uppfällbart lock. Förvaring får man aldrig för mkt av,dessutom tar det inte så mkt plats OCH ni har sittplats. Sen kan ni ju mötas på halva vägen. Går ju att göra lite fina planteringar med lite kryddor och örter i stora krukor också. Sen kan du köpa en vanlig slingersladd med små lampor på och vira runt balkong räcket lite snyggt (fattaru?:P)

Och på en balkong är det ju oftast inte så mkt plats, så du kan ju försöka tänka uppåt. Slingerväxter kanske med en liten spalje antingen mot väggen eller vid balkongen? De blir murrigt och fint! Hoppas du fick lite ideer iallafall!:)



En fin tätvuxen thuja i ena hörnet är riktigt snyggt också! Eller buxbom!

2009-07-02 @ 23:44:13
URL: http://moalill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förresten, så funkar det nog med fetbladiga växter,tex taklökar. Finns ju i femmiljoner olika former och färger och alltmöjligt!

2009-07-02 @ 23:45:48
URL: http://moalill.blogg.se/
Postat av: Jannice

haha... ledsen men så länge han betalar hyran är det Jörgen som bestämmer. MEN om du ger honom en present är det ju en helt annan sak....

2009-07-03 @ 12:52:03
Postat av: Lillemor

Tack för hjälpen allihopa, eller njae...

Ramona: Jörgen hälsar att du får stryk nästa gång ni ses.

Jannice: Du ska vara på min sida! Fast du har ju rätt i det där med presenten.... ;)

Moalill: Klok kusin, men du, vad är taklökar? Och thuja?

2009-07-03 @ 14:25:05
URL: http://lillemoran.blogg.se/
Postat av: Anna-Sara

Självklart måste du plantera lite kryddor! Jag har satt i en kruka på bron så när jag lagar mat är det bara att hämta där -helt perfekt!Sen brukar tagetes och petunior var rätt härdiga och lättskötta :)

2009-07-03 @ 23:42:47
Postat av: moalill

Små,lågväxta blommor. Finns på alla blomaffärer. Bara att fråga där:) Och thuja är som en konformad,hög gran nästan. Finns också på plantagen,fråga där^^

2009-07-05 @ 21:10:55
URL: http://moalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0