Snart sällskap!

Jag tror att min värsta mardröm är att bli hemmafru. Jag inbillar mig att jag tycker att det är skönt att vara själv men jag är nog egentligen jättedålig på att vara ensam. Idag fick jag höra att Jörgen ÅTERIGEN ska vara borta en kväll och vad gör jag, jo jag surar ihop men hävdar att nej, nej, jag förstår, klart du ska på "jobb"middag imorgon, självklart...Och surar. Till mitt försvar så var det tänkt att sommaren skulle vara en chans för mig och Jörgen att se extra mycket av varandra eftersom vi annars bara ses på helgerna men förra veckan hade vi egentligen en enda kväll där vi fick rå om varandra. Annars jobbade han hela dagarna OCH kvällarna.

Åter till varför jag inte vill vara hemmafru...Dagarna för mig består av att sova till kring kl 10, efter det cyklar jag in till stan för då har affärerna öppnat, kl 11 kan jag sätta mig vid en dator på biblioteket och efter ca 30 minuter får jag promenera till en park för att dricka kaffe och läsa. Sen när jag blivit väl uttråkad och rastlös far jag hem och...städar alternativt lagar mat. Och det är skittråkigt... Och sen blir jag på dåligt humör för minsta sak. Till exempel att Jörgen ska överge mig ännu en kväll. 

Jag har verkligen STORA problem (helt enorma när jag tänker efter...). Tänk om jag ändå vore pysslig eller mer av ett husmorsämne.

Det bästa av allt är dock att Maggie är tillbaka från Luleå för imorgon ska hon hålla mig sällskap mest hela dagen! Så det så! No more alonetime! Sen tycker jag att Jannice inte ska jobba så mycket utan hålla mig sällskap hon också...

Sen tar jag gärna emot besök också så om någon vill komma till Umeå så hör bara av er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör Slut ;)

2009-06-30 @ 00:32:28
Postat av: Anonym

oooppps glömde säga att det var från mig, men de förstod du väl nästan genast! (Och detta är ännu en anledning till varför du BÖR vara kvar i Vma, för då hade minsann jag gjort dig sällskap! Mvh/Ramona

2009-06-30 @ 00:34:24
Postat av: Jannice

haha... klart vi ska göra grejer! Jag är öppen för de flesta förslag.. =)

2009-06-30 @ 07:58:57
URL: http://mainstreamalternativ.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Ramona: kom och hälsa på här istället vet ja!

Jannice: säg bara till så jag vet när du är ledig!

2009-06-30 @ 19:56:48
URL: http://lillemoran.blogg.se/
Postat av: Jannice

jag är ju ledig jämt, eller iaf kvällar och helger =) Hitta på nåt kul åt oss, det är dags att vi tar oss förbi "fika o lunch-stadiet"

2009-07-02 @ 08:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0