Skev bild?


Idag har jag hunnit med att både klippa mig och besöka barnmorskan. För första gången sen jag var kanske fjorton år så har jag nu min naturliga hårfärg. Känns väldigt ovant kan jag säga men som ett välbehövligt tids- och pengasparande alternativ nu när föräldraledigheten hägrar. Och ja, jag tycker att det funkar!



Men när jag skulle ta några egobilder när jag är nyklippt så fick jag en smärre chock när jag kollade på korten. Jag vet ju att jag har gått upp mycket men på något sätt är det svårt att se det själv. Jag ser ju inte förändringarna som kommer allt eftersom, jag ser ju bara vad det står på vågen. Men när jag tog korten och kollade på tidigare bilder så inser jag ju att... Jo. Det syns ju en hel del nu. Börjar ha ett riktigt runt litet babyface numera! ;)

Och går man utifrån barnmorskebesöken så har jag ju redan gått upp stadiga 15 kilon och än är det ju sju veckor kvar.

Det knepiga är ju att jag tidigare inte har ansett mig vara särskilt smal, mer normalviktig än smal om man så säger, och nu nu har jag i stället svårt att se att jag faktiskt börjar bli rätt rund. Skev kropps- och verklighetsuppfattning kanske?

Nåja. Egentligen så klagar jag väl inte heller. Det är bara att inse att ja, man går upp när man är gravid, somliga mer än andra, och jag är också tacksam över min graviditet och att jag hitills har mått så himla bra!

♥ Huvudsaken är ju att jag, och framförallt knyttet, verkar må prima och allt ser fortfarande superfint ut ♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Så fin så :) Va trist att jag inte kunde va me sist du var hemma :( Jag hoppas det blir fler tillfällen framöver... Det verkar iaf som du mår bra å det är ju viktigast :)

Kram

2010-09-16 @ 22:58:34
Postat av: Anonym

Tack Maria!



Ja, det hade varit kul att ses, men vi får ta det nästa gång. Vet dock inte om jag kommer att åka hem nåt före bebisen dyker upp. Vi ska ju flytta om två veckor och både före och efter det känns det som vi har fullt upp. :)



Men om inte annat får du ju isf hålla i en liten rackare nästa gång vi ses. :D

2010-09-17 @ 10:31:22
URL: http://lillemoran.blogg.se/
Postat av: Anna-Sara

Tycker att du är jättefin i håret! Var själv till frissan i onsdags och det mörkbrunt och fick sig en välbehövlig genomgång av en sax :) Och dessutom sa Mats-Uno att jag hade fått riktiga tjockiskinder så du är inte ensam ;)Fast jag tycker ju bara att du ser frisk och hälsosam ut!

2010-09-17 @ 22:11:36
Postat av: Lillemor

Tack älskade syster yster!

Ja, visst är det härligt att få gå till frissan och lyxa till det lite. Blev ju väldigt kort den här gången men det är rätt skönt, jag kommer att tycka att det är perfekt om några veckor och det dröjer innan det blir för långt.



Ja, vår käre Muppen är ju finkänslig som alltid. Hahaha! ;)

2010-09-17 @ 22:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0