Elvirans rum

Elvira sover ju numera sedan en vecka tillbaka i sitt eget rum. Och det har gått över förväntan bra! Några nätter har hon till och med överraskat med att bara vakna EN, ENDA, gång för att amma och sedan somna om igen. Det har aldrig hänt förrut! Så det tolkar jag ju såklart som att hon tycker att det är lika skönt med ett eget sovrum som mamma och pappa tycker att det är.



Tänk att hon nu oftast somnar snällt av sig själv sefter att ha fått ersättning/välling kring åtta och sen sover till klockan sex, sju på morgonen (med ett eller annat avbrott för lite nattmat). Så skönt att sömnen börjar återvända i vår tillvaro. :)



Clos-up på en av Elvrias fina doppresenter. En "tavelspegel" som kusin Klaras fina farmor Ingrid målat. Tack så mycket!


Kommentarer
Postat av: Marie

Gud så skönt för er! Det har som blivit ombytta roller för oss då för just nu har vi det jättejobbigt med Vildas sömn. Hon somnar gott på kvällen men vaknar efter ca 15-30 min uter och då finns inte en chans i världen att hon ska sova mer utan blir uppe med oss och dessutom skittrött. Nätterna är fruktansvärda då hon bara bökar och vaknar hela nätterna igenom. Jag är ett vrak!

Började Elvira bara sova längre av sig själv eller sov hon bättre med välling eller nåt?

2011-05-22 @ 20:36:40
Postat av: Lillemor

Ja det känns fantastiskt, fast jag lägger mig alltid skeptisk fortf och tänker... snart vaknar hon nog! :P

Fy så jobbigt för dig/er! I know the feeling!



Det blev egentligen bara bättre och bättre av sig själv. Det började ju med att hon för kanske 1-2 månader sen började kunna sova i spjälsängen, först att jag ammade henne i vår säng och sen la över henne, sen till att hon fick flaskan och sen kunde läggas direkt i sängen och sen hon flyttade ut till eget rum har hon ju alltså börjat vakna färre gånger. Jag tror hon och jag störde varandras sömn när vi sov i samma rum. Jag kunde inte slappna av helt och hon stördes nog av oss. Hon får fortf ersättning men vi har börjat smyga in välling i den.



Hoppas det vänder snart för er!

2011-05-22 @ 21:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0